Algemene voorwaarden
De overeenkomst
* Deze algemene voorwaarden maken een onlosmakelijk onderdeel uit van de
behandelovereenkomst op grond van artikel 7:446 lid 1 BW tussen
Tandartspraktijk de Wipstrik en de patiënt, hierna te benoemen als de
overeenkomst.
Uitvoering van de overeenkomst
* Tandartspraktijk de Wipstrik staat er voor in dat de werkzaamheden die
zij uit hoofde van deze overeenkomst verricht voldoen aan de maatstaven
die een goede hulpverlener in acht dient te nemen en in overeenstemming
zijn met de wettelijke bepalingen (waaronder de WGBO) alsmede met de
algemeen geldende richtlijnen.
* Tandheelkundige behandelingen vallen onder medische/geneeskundige
behandelingen. De tandarts heeft een inspanningsverbintenis en geen
resultaatverbintenis.
* Tandartspraktijk de Wipstrik is bij uitvoering van de overeenkomst
gerechtigd derden in te schakelen zoals bijvoorbeeld medisch
specialisten, (gedifferentieerde) collega-tandartsen en andere
(medische) behandelaars zoals bijvoorbeeld logopedisten en
fysiotherapeuten. Tandartspraktijk de Wipstrik is niet aansprakelijk
voor handelingen van deze partijen.
* Patiënten dienen te allen tijde Tandartspraktijk de Wipstrik volledig
en waarheidsgetrouw te informeren inzake de algemene gezondheid van de
patiënt en inzake omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de
behandeling of de behandelrelatie.
* Medicatielijsten mogen maximaal drie maanden oud zijn en dienen dus
minimaal bij elke controle opnieuw te worden aangeleverd. De datum op de
medicatielijst mag niet ouder zijn dan drie maanden.
Behandelkosten
* De kosten van een tandheelkundige behandeling zijn overeenkomstig met
de UTP tarieven zoals die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) zijn
vastgesteld.
* De tarievenlijst tandheelkundige zorg is te raadplegen op
www.allesoverhetgebit.nl. De tarieven worden door de overheid jaarlijks
aangepast e/o geïndexeerd.
* Voor behandelingen die de €250,- overschrijden krijgt u van ons een
begroting.
* Indien behandelingen het begrootte bedrag overschrijden met meer dan
10%, verneemt u dat van ons. Deze overschrijding is altijd mogelijk
gezien behandelingen altijd een mate van onvoorspelbaarheid met zich
meebrengen. Wij proberen u altijd zo goed als mogelijk vooraf en
achteraf te informeren.
Afzeggen van afspraken
* U kunt uw afspraken kosteloos verzetten of annuleren tot maximaal 48
uur van tevoren.
* Bij het niet, het niet tijdig verzetten óf annuleren van uw afspraak,
kunnen wij de gereserveerde tijd in rekening brengen. Code c90 wordt
hiervoor gehanteerd. Wij zijn gerechtigd het bedrag wat wij anders qua
behandeling aan omzet hadden kunnen declareren aan u door te berekenen.
* Tandartspraktijk de Wipstrik is te allen tijde gerechtigd om
vastgestelde afspraken met de patiënt te verzetten of te annuleren.
Annuleren van al lopende behandelingen
* Wanneer u, nadat een behandelovereenkomst tot stand is gekomen, de
behandeling geheel of gedeeltelijke annuleert, is Tandartspraktijk de
Wipstrik gerechtigd om alle kosten die door haar en derden tot dan toe
zijn gemaakt, naar de patient door te berekenen.
Declaraties
* De declaraties van Tandartspraktijk de Wipstrik worden door Infomedics
verzorgt. Hierop zijn de betalingsvoorwaarden van Infomedics (KVK
04048143) van toepassing. De betalingsvoorwaarden zijn beschikbaar bij
Infomedics zelf (www.infomedics.nl).
* Indien facturen door Infomedics wegens een betalingsachterstand van de
patiënt niet meer worden geaccepteerd, is Tandartspraktijk de Wipstrik
gerechtigd verdere behandeling op te schorten of deze alleen te
verrichten tegen directe betaling door de patiënt.
Klachten
* Klachten over de uitgevoerde werkzaamheden of de factuur dienen door
de patiënt binnen 30 dagen na uitvoer/respectievelijk facturering,
schriftelijk te worden gemeld aan Tandartspraktijk de Wipstrik.
* Een klacht over een uitgevoerde behandeling schort de
betalingsverplichting van de patiënt niet op.
* Een klacht zal door Tandartspraktijk de Wipstrik worden behandeld
volgens de Klachtenregeling van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij
tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT).
* Als een klacht gegrond is en herstel mogelijk is, dan zal
Tandartspraktijk de Wipstrik de werkzaamheden conform overleg alsnog
verrichten.
Aansprakelijkheid
* Aansprakelijkheid op vergoeding vanuit de Tandartspraktijk verlopen na
1 jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.
* Patiënten zijn zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van het eigen
tandheelkundig budget.
Welk recht is van toepassing?
* Op alle overeenkomsten tussen Tandartspraktijk de Wipstrik en de
patiënt is het Nederlands recht van toepassing.
Overige bepalingen
* Het betreden van de praktijk is altijd voor eigen risico.
* Er is géén AED in de tandartspraktijk aanwezig. De SPAR aan het
plantsoen is bezig een AED te regelen. Deze wordt hopelijk eind 2021 aan
de buitenkant van het pand bevestigd.
* Er is géén EpiPen in de praktijk aanwezig. U dient deze zelf mee te
nemen indien u deze mogelijk nodig zou moeten hebben. Indien u wilt dat
wij deze voor u gebruiken in geval van nood, dient u ons hier expliciete
toestemming voor te geven en dit schriftelijk aan ons kenbaar te maken.
Zonder toestemming mogen wij een EpiPen bij u niet gebruiken!
* Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of
vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen
onverlet.